Sniffande


Idag gratulerar vi sambon, för i dag är det sambons födelsedag.

HURRA HURRA HURRA HURRAAAAA!

Han fick frukost på sängen, ett spelande ljus i en muffins (jag har alltid undrat hur dom där spelande ljusen låter, nu vet jag) och presenter. Stora M hade tappat bort sin present så hon gjorde en ny, i form av ett kontrakt där hon lovar att inte göra korkade saker… 😀 Kan vara bra att spara det kontraktet och ta fram om sisådär 3-4 år när vi har en fullfjädrad tonåring hemma.

Av mig fick han ganska tråkiga saker men jag har ärligt talat inte haft tid att vandra runt och leta efter kul och annorlunda presenter (nu har jag dock hittat en grej men det får han som julklappp). Han fick det han önskade sig helt enkelt. En av sakerna han fick var en ny doft, eller parfym.

När jag skulle välja parfym så gjorde jag en väldigt grundlig research och jag har nog aldrig någonsin luktat på så många dofter i hela mitt liv. Jag lider fortfarande lite i sviterna efter min uppväxt där jag hade föräldrar ur 68-generationen som skyr ALLT kring kosmetika och syntetiska dofter. Det ska vara NATURLIGT. Det innebär att dom faktiskt luktar ganska svettigt titt som tätt…

Själv använder jag en massa skönhetsförbättrande saker men just parfym tycker jag ofta är lite väl dyr med tanke på effekten. Jag har svårt för tunga eller söta dofter och får lätt huvudvärk av dem.

Anyway. Nu skulle jag köpa en doft till mannen jag doftar mest på. För första gången i mitt liv skulle jag inte köpa den på taxfree och helvete vad dyrt det är! Jag luktade och luktade och luktade och luktade och…ja ni fattar. Efter ett tag kommer det en expedit som ska hjälpa mig. Hon är obehagligt positiv och beskriver alla dofter som hääärliga och uuuunderbara.

Jag hade i princip redan bestämt mig när hon kom, men hon tyckte väl att jag skulle fundera vidare och plockade fram 700 nya varianter. Tydligen hade hon kommit fram till att jag tyckte om citrusdofter. Hon tog fram en parfym som luktade citron och jag förklarade att jag hellre skulle lägga pengarna på våtservetter med citrondoft än den flaskan. Sen tog hon fram en som luktade liljekonvalj och jag förklarade att jag inte tyckte att min man såg ut som en blomsterflicka. Sen tog hon fram en som luktade havssalt. Havssalt?! Jag förklarade att parfymen luktade ganska gott och att min man gillar båtar men att bara tanken på att han ska lukta havssalt får mig att fnissa.

Efter det gav hon upp och snörpte på munnen. Jag fick ta den doft jag redan valt. När jag dessutom hade en rabattkupong så såg hennes mun ut som den citron jag hade köpt istället för hennes förslag.

Vilken doft jag valde är egalt.

3 thoughts on “Sniffande

  1. Ja må du leva, ja må du leva, ja må du leeeeeeeeeeeeeeeeeva uti hundrade år! Jag viska hon leva, ja viska hon leva, ja viska hon leva uti hundradeeee ååååår.

    Ett fyrfaldigt leve för snubben som snart är gift, HURRA HURRA HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Kommentera

