Måndag morgon och fåglarna kvittrar!


Åh yey! Morgondagen bjöd på en måndagsmorgon!

Ännu en UNDERBAR arbetsvecka har börjat. Som jag har längtat.

Förresten. Jag har insett att jag faktiskt inte kan ett endaste skit om ringköpande, svensexor, möhippor, bröllopsseder osv. Jag har inte den blekaste aning om vad man får och inte får göra.

Tänk om jag och sambon inte vill ha samma typ av ring? Är det döden om man har olika? Alltså…man ska ju faktiskt ha dom resten av livet (förhoppningsvis) och då skulle det vara trist om man inte får den man verkligen trivs bäst med. Kommer folks ögon att skrumpna ihop när dom ser att våra ringar inte är likadana?

Vad skriver man i ringarna? Är ordet fritt där?

Vilka får komma på t.ex. en svensexa? Kan man bjuda personer som inte är bjudna till bröllopet? Om inte så lär det bli ett magert klientel…

Varför är det så dyrt med bröllopsmiddagar? Vem bryr sig egentligen om maten? Hur får jag min blivande make att gå med på att det inte ska vara tal under middagen? Hur får jag bort alla tråååååkiga traditioner från mitt bröllop? Hur vinner jag en miljon? Vad gör man av alla barn på bröllopskvällen? Varför blev det lite konstigt i vårt vardagsrum efter total ommöblering igår? Hur ska jag göra slut med min sjukgymnast? Har jag en tid bokad hos henne imorgon eller har jag skrivit fel? Du som söker på ”blodpudding lilla e” varje dag och hamnar här, blir du lika överraskad varje dag också? Kan denna person säga vem den är så att jag slipper känslan av paranoia?

Varför jobbar jag inte just nu?

VARFÖR ÅH MIN GUD ÄR DET MÅNDAG?!

10 thoughts on “Måndag morgon och fåglarna kvittrar!

  1. Du tror ju inte på gud… Och nej, du kommer inte komma undan tal på middagen. Däremot kan vi säkert se till att det inte blir så många.. kanske…

  2. Jag skrev ”min gud”. Det betyder inte att det är en gud som många andra delar. Jag kanske har en egen husgud?

    Nästa gång ska jag specificera vem min gud är.

    Idag är min gud mammon. Jag vill bli polare med honom/henne så att jag kan roffa åt mig lite mer pengar.

  3. Jag har kommit på vad jag vill ha för inskription i min ring:

    ”I like it when you shake that ass”

    Hoppas det inte är för långt bara…

  4. Vera – I det här fallet tror jag att motsatsen gäller. Bruden har nämligen aldrig tänkt på att hon kanske ska vara brud och har sedemera inte någon tydlig visiooooon. Det har brudgummen.

    Han – Bra.
    I min ska det stå:
    I like to move it, move it
    I like to move it, move it
    I like to move it, move it
    Ya like to MOVE IT

    …fast det kanske är för långt också…

  5. Det är ju liksom kostym att ha tal, men va fasen, kostym hit och kostym dit, vill du inte ha tal så kan alltid toastmastern/madamen styra upp det där innan. Då kan talen finnas i middagsprogrammet istället i tryckt form så kan alla läsa när de själva vill.

    Dessutom kan ni läsa dem i efterhand för ni kommer iaf inte lyssna ordentligt under middagen *s*

  6. Ja strålande, dumpa det på toastmastern = er bäste vän eller värsta fiende. Världens läskigaste jobb.
    Vår somnade på (!) bordet vid uppskärningen av bröllopstårtan efter orden: Nu är jag klar.

    Det är ju kul med bröllop – roligaste festen någonsin!

Kommentera

