Äckel päckel och ganska trötter


Just nu sitter jag och väntar på att lilla E ska bli trött och vilja sova. Själv somnade jag inte förrän kl 4 imorse. Egentligen hade jag tänkt att komma i säng i stugan vid 22 och somna lugnt bläddrandes i en tidning lyssnandes till spraket från kakelugnen. Men nej…

Lilla E vaknade till och gnällde precis innan jag skulle till att borsta tänderna. Och när jag går för att titta till henne så ser jag att hon kräkts. Massor. Och när jag försöker flytta henne så kommer det ett par nya kaskader. Det står verkligen som en fontän ur munnen på henne och hon får allt över sig i sängen och håller på att kvävas av sina egna spyor.

Panik.

Lyckas få läget under kontroll, och en helt nerspydd dam tvättad och ombytt. Lägger henne i min säng istället för att kunna ha henne nära om hon skulle vara mer dålig under natten. Det går inte lång stund innan det sätter igång igen. Lika mycket till!!

Nu har klockan hunnit bli elva på kvällen men jag bestämmer mig ändå för att det bästa är att bryta upp tidigt och satsa på att komma hem snarast möjligt. Tackar den goda tanken jag hade att förbereda morgonens avfärd så noga som möjligt och att jag plockade undan det mesta innan jag tänkte hoppa i säng. En halvtimme senare var vi på väg hemåt och det blev ett stopp ytterligare för att torka spyor innan vi kunde åka hela vägen hem. Idag på morgonen verkar hon vara sig själv på det stora hela. Men för er som undrar så kan jag säga följande. Kombinationen av Lax med broccoli, vitt bröd, pasta carbonara, clementiner, banan och välling luktar INTE mumma.

Själv är jag aningens trött ska väl sägas, så det börjar verkligen bli dags att kasta henne i säng för en förmiddagstupplur snart. Fan ta den som ringer då…

7 thoughts on “Äckel päckel och ganska trötter

  1. Ett ord själv då som svar:
    Knappast!

    Ingen feber, ingen diarré. Sover som vanligt, pigg och glad som vanligt. Hon var inte ens ledsen mellan kräkningarna, och är hur pigg och glad som helst idag också.

    Symptomen började igår eftermiddag lite lätt med mindre uppstötningar och sen rejäla kaskader till kvällen. Men sen var det över. Jag tror det var nåt hon fick i sig till maten när hon käkade lunch, för då kommer reaktionen inom ungefär 12 timmar, vilket skulle stämma utmärkt. Och då är det också över när allt kommit upp vilket det får antas ha gjort nu…

  2. Marcin – jag försökte lägga in ett: ”Ja, Marcin du hade rätt” i texten i det inlägget men av någon jävla anledning så funkade det inte när jag vill byta typsnitt.

    Min blivande make är nämligen galet känslig när det gäller att ha fel och att få det påpekat för sig 😀

    Bara därför ska man se till att göra det så ofta som möjligt och sen ska man strunta i honom när han surar ur 😉

    …fan, det här äktenskapet kommer gå som på räls!

    HAHAHAHAHAHAAAA!

  3. hon: haha, jag kunde alltså fått en poäng där?

    han: ta det inte fel, men barn+vinterkräksjuka är så fruktansvärt ohärligt att man faktiskt blir lite skadeglad när man hör att andra också får det emellanåt. tro mig, du kommer märka det.

    (å andra sidan skulle man ju kunna ta dissar med ett leende, det blir lite trevligare då… 🙂 )

  4. Jag antar du menar ohärligt med tanke på kräkningarna och diarréerna då.

    Själv tycker jag nog det ”ohärliga” är när man har en liten hjälplös ettåring i famnen som knappt orkar flämta och än mindre något annat.

    Och det är inget att vara skadeglad över i min värld. Bajs och spyor stör mig inte så vill du vara skadeglad över det får du nog prova med någon annan.

    Så lessen att göra dig besviken, men jag tänker nog ändå inte ta dissen med ett leende, men jag förutsätter att du inte menade illa och lämnar det där.

Kommentera

