Mobilenkät


Eftersom jag bara sitter hemma och softar och lilla E snusar kudde för fullt, så tänkte jag roa mig med följande:

 

Var ligger din mobil när du sover?
> Inte långt borta

Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier?
> Hur ofta dansar älgar hambo i september? Inte särskilt ofta.

Hur känns det när du inte har din mobil på dig?
> Panikartat. Helt ärligt. Jag är sjukligt beroende av den.

Får du någon gång höra att du är en mobilälskare?
> Om man menar det men använder andra ord så.. ja. (Prylbög, sjukligt besatt..)

Hur många samtalsminuter har du ringt?
> Senaste samtal: 27 sekunder. Total samtalstid: 28 timmar, 59 minuter, 2 sekunder. Utgående samtalstid: 16 timmar, 45 minuter, 34 sekunder.

Hur många mobiler har du haft det senaste året?
> Om man räknar in byten både privat och jobbet så blir det.. fem tror jag.

Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?
> Nej, men att den plockas upp och knappas på i tid och otid däremot. Om jag bara hade den med mig överallt skulle det ju vara frid och fröjd. Det är ju det som är grejen. Varför har man en mobil om man INTE har den med sig överallt, ständigt? Dum fråga!

Vad står det i det 4:e sms:et i din inkorg?
> Vem fan kan det vara?

Vad står det i det senaste skickade sms:et?
> Får kolla hur jag ska göra med min födelsedag också.. Så det inte krockar!

Vem är överst i listan över missade samtal?
> Sambon. Men hon ringer ju hela jävla tiden så det är ju inte så konstigt att man missar hennes samtal ibland…

Vem är 6:a på listan över mottagna samtal?
> Begravningsbyrån som skötte mammas begravning

Vem är 2:a på listan över uppringda nummer?
> Brorsan

Vad har du som bakgrundsbild?
> Walkman-loggan som är default i mobilen

Hur mycket batteri har du?
> 93%

Vem är 8 på din kontaktlista?
> Ann-Christin, en av mammas bästa vänner från jobbet

Vem är den första på bokstaven ”G” i din kontaktlista?
> Giovanna. (Undrar vem det är, kommer fan inte riktigt ihåg. Kanske ska prova att ringa, låter ju lite spännande… Och nej, jag har inte som tradition att rensa i min telefonbok särskilt ofta..)

Vad heter din mobil, som bluetooth-namn?
> A W760i

Vilken är den bästa låten på din mobil?
> Då är ju frågan om vi pratar om default-låtarna som följer med eller om man får välja dom man slängt in själv också. Får man välja själv säger jag The Pretender med Foo Fighters. Jävlar så kick-ass den är fortfarande. Jag gör lätt tio sit-ups mer än jag normalt gör om jag sätter på den, bara av kicken jag får. Av de som följer med säger jag Zero Gravity, den har jag på alarmet. Egentligen är ju alla skit.

Vilken är den sämsta låten på din mobil?
> Det finns någon idiotsnutt som heter Street Wise. Why oh WHY?

Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?
> Den här:

a-dagen-efter-30

Hur mycket är klockan när du gör detta?
> Nu när jag skriver in klockslaget är klockan 11.20.

 

2 thoughts on “Mobilenkät

  1. Åh vilken rolig!

    Jag tror jag vet vem Giovanna är. Det är hon som bor i Italien, som gifte sig med den där rödhåriga och som fick tvillingar?

Kommentera

