Farmor Lena


Igår morse gick Lilla E och Stora M:s farmor bort och min sambo förlorade sin mamma.

Hon blev 59 år.

Hon hade lungcancer utan att någonsin ha rökt. Tyvärr innebar avsaknaden av en rökarhistorik att det tog ett år innan läkarna kunde konstatera att det var just cancer i lungorna. Då var det för sent för att göra något åt saken.

Sambon åkte in till sjukhuset på natten mellan måndag och tisdag, då man ringt och förklarat att det inte såg bra ut. Han satt där med henne tills hon gick bort.

Att förlora båda sina föräldrar inom loppet av två år är inget jag önskar någon, allra minst mannen jag älskar.

Nu vill jag att han ska få lugn. Lugn i livet.

Det är vad jag önskar.

5 thoughts on “Farmor Lena

  1. A, jag är så ledsen. Ledsen att du förlorat både din mamma och pappa, och på så kort tid. Jag tänker på dig i din sorg, på dig och resten av din familj.

    Jag vet inte vad jag ska säga.

    Varm kram,
    Anna

Kommentera

