Vi


Igår hade vi ett sånt där snack. Ett sånt som man aldrig har tid för längre. Ett som sorteras bort i alla högar av tvätt, bajsblöjor, matkassar och gnälliga barn.

Vi brukade prata så mycket förut. Vi K O M M U N I C E R A D E väldigt bra.

Sen fick vi barn och när det fanns tid för att prata så valde man att få sitta själv en stund. Vi satt framför varsin dator och surfade på meningslösa siter. Jag somnade i soffan framför någon nedladdad serie och när vi försökte prata om allt jobbigt som händer i livet så kändes det ofta…för jobbigt. Vardagen var nog så tung.

Sen fick sambon en utomstående part att prata med och nu känns det som att det har gett resultat. Allt det jobbiga är fortfarande lika jobbigt men luften är lättare att andas och sambon har fått sätta ord på sina känslor. Ord som jag kanske inte alltid orkade lyssna på mellan amningar och sömnlösa nätter.

Det jobbiga handlar inte om oss som par eller om oss två som familj utan om utomstående parter som dock är så nära så att det påverkar vardagen.

Igår pratade vi. Plötsligt fanns det utrymme för att prata om mina problem. Det var möjligt för mig att diskutera det som bara rör mig utan att jag behövde känna att jag la en ännu större börda på min redan tyngda sambo.

Efter det drömde jag förvisso mardrömmar som gjorde att jag vaknade kallsvettig med bultande hjärta men det är okej. Vi har K O M M U N I C E R A T och det betyder allt för mig. Vi började vårt förhållande med att prata om allt, högt som lågt. Vi log i hjärtat av att ha hittat någon som förstod. Någon som var likadan. Plötsligt var vi två och inte ”ensam är stark”. Det var vi två och så kommer det förbli. Alltid.

Jag älskar dig.

5 thoughts on “Vi

Kommentera

