Distraherad måndag


Jag är fasen lika trött idag som jag var förra måndagen. Det här börjar likna en obehaglig trend.

När man är så här trött känns det omöjligt att jobba. Jag försöker desperat skriva ett upplägg och en motivering för en utvidgning av det jag gör just nu. Jag vet varför jag vill utvidga och jag vet ungefär hur jag vill lägga upp det, men jag får bara inte ner det på papper.

Det är som att mitt huvud är gjort av cement.

Istället för att göra det jag borde så surfar jag runt och letar overaller och blöjhinkar. Det här med vinterkläder för småungar är ett aber. Lilla E kommer ju ha börjat gå till vintern men hon lär samtidigt gegga runt rätt mycket på marken. I januari vill vi att hon ska börja på dagis och då lär det krävas rejäla grejer.

De rejäla grejer som finns och som vi kan tänka oss är gigantiska på Lilla E. Hon verkar ha abnormt korta armar och jävligt långa ben för benen på overallen är lagom medan ärmarna är typ en decimeter för långa.

Sen är vi oense om färg. Sambon vill ha en svart och neongul overall som ser ut som en antarktis-outfit. Lilla E skrek ilsket när vi provade antarktis-outfiten på henne. Jag förstår henne, hon höll på att drunkna. Jag vill ha en liknande modell men snällare och röd. Rött är fint och glatt. Barn gillar rött. svart och neongult är…AIK. Jag tror att jag just hittade mitt argument för röd overall och mot svart-gul AIK overall…

Sen behöver vi en ny blöjhink. Den vi har luktar bajs. Hela rummet luktar bajs. Man skall icke underskatta bajslukten från barn som käkar mat hela dagarna och inte bröstmjölk eller välling.

Motivering, overall och blöjhink var det.

Så, varför sitter jag här och bloggar?!

FAN.

Kommentera

