Håll käften!


Inte sällan kommer jag på mig själv med att prata för mycket om saker som jag tidigare tänkt att jag inte ska prata så mycket om.

Just nu är det en tjej på min enhet som är nygravid. Verkligen nygravid…typ i vecka 10. Det är hennes första barn och hon är som jag var innan jag fick barn, lite lagom ointresserad och har därför aldrig pratat mycket om barn eller kollat upp vad som händer när man blir gravid.

Jag bestämde mig för att inte pracka på henne en massa kunskap som hon inte bett om och som kanske inte ens kommer gälla för henne då alla graviditeter är olika. jag skulle hålla käften helt enkelt.

Enkelt?

Eh, nej. Jag snackar som aldrig förr och känner mig helt outhärdlig. Samtidigt som munnen går  i 150 så sitter jag och förbannar mig själv. Undra om det finns någon diagnos för det här syndromet?

Samma sak är det med bebisprat vid fikor och dyl. Jag vet hur ooooootroligt tråkigt jag tyckte det var med bebisprat innan jag fick barn och jag lovade mig själv att inte prata om det när jag själv var där.

Mmmm, eller hur. Det är helt sinnesjukt hur många samtalsämnen man kan relatera till sitt barn och därför nämna det. Jag får nästan panik när jag inser att jag åter igen sitter och pratar om mitt barn, föräldraskap eller graviditet.

Snälla snälla mun; HÅLL KÄFTEN!

2 thoughts on “Håll käften!

Kommentera

