Fru Detektiv


Jag har precis insett att mitt jobb faktiskt går ut på att vara detektiv. Jag ska luska ut vad som kommer att hända och se till så att någon agerar på det. Är man det minsta nyfiket lagd så är det här Mekka i kvadrat. Herrejävlagud vad man kan leta och leta och leta och söka och söka och söka i olika system. Sen dör man lite av lycka när man hittar DET.

Är man lite maniskt lagd så kan det också inneböära att man kommer att kunna hela den undre världen inom ett halvår.

Man kan väl säga att jag är en maniskt nyfiken person som dör av lycka om jag får lägga samman saker till en helhet. Alltså går ögonen i kors på mig efter varenda arbetsdag. Min hjärna jobbar på högvarv för att lägga ihop 1 och 1.

Men det är roligt. Jätteroligt.

2 thoughts on “Fru Detektiv

  1. Förutom branschen då så låter det som att du har lite av mitt drömjobb. Åh som jag har letat och letat och letat i system och skrikit,gastat och gormat för att sen sitta och gapskratta eller känna mig som härskare över universum för att jag hittade den där lilla felaktigheten som förstörde allt. Känslan.

Kommentera

