Den feta turisten


Nästa torsdag åker vi till Turkiet. En sån där all inclusive där barnen kan springa och hämta dricka och glass tills de storknar. De kan äta när de vill och vi kommer slippa allt tjafs som uppstod i t.ex. Thailand när vi äntligen hittat ställe att äta på och fått in maten och båda barnen vägrade äta. En halvtimme senare var de dock hungriga. VARENDA DAG.

Nu jäklar. Nu ska det finnas mat tillgänglig heeeela tiden. Ät när ni vill ungjäklar. Typ ;-)

Jag insåg igår att jag inte ens minns vart i Turkiet vi ska. Det spelar liksom ingen roll. Vi ska bort och bada och sola. Inga utflykter tack.

Jag är inte på någotsätt obekant med orter i Turkiet. Tro inte det. Jag har varit i allt från semesterorter som Alanya och Marmaris till storstäder som Istanbul och bergsmassiven i de sydöstra delarna mot Irak. Eller som vi som har koll säger; Kurdistan.

Nu kör jag ”fet rik turist betalar överpris och får äta sig ännu fetare”.

Känns finfint efter en vanvettigt uttröttande vår.

Kommentera

