Men alltså BARNEN!


Jag kan ju inte skriva bara ett inlägg på två veckor och låta det enbart handla om arbete. Eller ja, det handlade faktiskt mest om relationer och det är ju bra. Jag är trots allt kvinna. OBS ironi.

Barnen måste jag skriva om också. Jag är ju trots allt kvinna. OBS ironi igen.

Lillasyster J är en vansinnigt snacksalig liten pys. Hon sätter samman långa meningar och är fullt begriplig hela tiden. Eller okej, nästan hela tiden. Barnet har svårt att skilja på figurer från barnprogrammen och alla andra verkliga figurer (vi). Plötsligt drar hon en historia direkt hämtad ur verkligheten och berättar om Boots och Dora. Lagom till att man börjar undra var det är för sjuka jävlar på dagis som döper sin unge till Boots så förklarar hon att den lila björnen är jätteläskig och att den tänker äta upp Dora och Boots. Svampar tänker man då. De drogar ungarna med svampar.

Efter att ha fått gå runt tillsammans med Lillasyster J och kolla så att den lila björnen inte gömmer sig i huset (hon är livrädd för den) så har man lyckats klura ut att det är Nickelodeon Kids som är boven.

Lilla E är olägligt nog allergisk mot myggor. Hon får bett som är enorma och som gör väldigt ont, iaf baserat på hennes klagande. Dessutom blir hon alldeles febrig. Det kommer att bli väldigt få besök i sommarstugan uppe i Vilhelmina kan jag säga….

Om ett par veckor åker vi till Turkiet. Gissa vem som kommer se till att ha med sig allergimedicin?

Och en grej till; Akta er för faaaan för Swiper. Den sjukt farliga räven som vill stjäla det ni har. Men det är lugnt bara ni säger ”Swiper inte stjäla” upprepade gånger. Det har Lillasyster J berättat för mig. Jag bifogar en bild:

En reaktion på “Men alltså BARNEN!

  1. Haha. Dora och Boots är omtyckta hörde hemma med och jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som är så bra med de ;) men så länge barnen gillar det :)

Kommentera

