Barnsligheter


När jag hade fått samtalet om nya jobbet gick jag genast in till min kollega och sa att vi behövde gå ut och röka (ja sånt ägnar jag mig åt ibland). Väl ute berättade jag om samtalet och sen fnissade vi som två 14-åringar i en halvtimme.

Han (kollegan) fick reda på att han fått nytt jobb i tisdags. Vi har jobbat tillsammans i snart 10 år och har båda två ruttnat rejält på vår chef. Nu hade alltså han fått reda på att han fått ny tjänst men har väntat med att berätta för chefen. Han väntade för att han hoppades att jag också skulle få tjänsten jag sökt och vi tänkte att vi skulle berätta det för chefen båda två på samma dag. Allt för att skaka om vår väldigt osympatiska chef ordentligt.

Både han och jag är seniora utredare med nyckelkompetens och vi kommer vara knepiga att ersätta.

Nu har vi planerat morgondagens avslöjande. Vi har också bokat en tjänsteresa om två veckor där vi ska åka en massa polisbil och gå på krogen.

Man kan sannerligen inte tro att vi är 35 respektive 44 år gamla…

One thought on “Barnsligheter

Kommentera

